Francja

Drukuj

Dnia 23.05.11 r. wyruszyliśmy autokarem na wycieczkę do Paryża. Jechaliśmy bardzo długo przez Niemcy. Po kilkunastu godzinach byliśmy już we Francji. Pierwszego dnia mieliśmy bardzo bogaty program zwiedzania, zobaczyliśmy m.in. katedrę Notre Dame, potem dzielnicę łaciarską, Sorbonę, Plac Sprawiedliwości, Dzielnicę Maras z Centrum Pompidou, Dzielnicę XXI wieku, Pola Marsowe, Pola Elizejskie, Plac de la Concorde, Panteon, grób Napoleona. Po południu mieliśmy godzinny rejs statkiem po Sekwanie, gdzie dalej podziwialiśmy zabytki Paryża. Po tak wyczerpującym zwiedzaniu udaliśmy się na obiadokolację, a potem pod Łuk Triumfalny. Na koniec dnia czekała nas największa atrakcja Paryża - wjazd na Wieżę Eiffla. Niektórzy z nas podziwiali piękne krajobrazy z ostatniego piętra wieży. Ok. 22.00 udaliśmy się do hotelu na nocleg. Kolejnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy zwiedzać pałac Wersal, Plac Pigalle, Moulin Rouge, Bazylikę Sacre Cour i muzeum Luwr. Na trzeci dzień czekaliśmy z utęsknieniem. Wcześnie po śniadaniu pojechaliśmy do Disneylandu, gdzie czekała nas zabawa w krainie bajek Walta Disneya. Po tych wszystkich niesamowitych atrakcjach udaliśmy się na obiadokolację i wyruszyliśmy w kierunku Polski. Po kilkunastu godzinach byliśmy już w Ząbkowicach.

Wycieczka była bardzo udana i wszyscy byli zadowoleni. Mam nadzieję, że w przyszłym roku też zostanie zorganizowana jakaś wycieczka zagraniczna.

Paula W.

Pierwszy wyjazd do Francji odbył się w roku szkolnym 2000/2001. Opiekunami uczniów były: p. D. Tracz, p. M. Nowak, p. Z. Wach.

alt

Saturday the 26th. Publiczne Gimnazjum nr 2 im. Noblistów Polskich w Ząbkowicach Śląskich. Joomla 3.0 templates. All rights reserved.